← TAGASI

Neste muudab tankimiskogemust: kampaaniad kaovad, hinnad muutuvad lihtsamaks ja läbipaistvamaks
Soome kütusekontsern Neste teatas täna olulisest muudatusest oma hinnastrateegias ja kliendisuhetes. Ettevõte loobub senisest keerukast kampaaniasüsteemist ning liigub lihtsama ja läbipaistvama hinnamudeli suunas. Muudatused hakkavad kehtima alates 15. septembrist 2025 kõigil Neste tanklaketile kuuluvatel jaamadel Eestis, Lätis, Leedus ja Soomes.
Kampaaniate lõpp ja uus hinnamudel
Neste Baltikumi turundusjuht Karolina Pāvulāne selgitas, et otsus loobuda erinevatest kampaaniatest ja soodustustest on tehtud klientide tagasiside põhjal. “Meie kliendid on öelnud, et nad eelistavad selget ja läbipaistvat hinnastamist keerulistele kampaaniatele, mis nõuavad pidevat jälgimist ja arvutamist,” ütles Pāvulāne.
Uue strateegia kohaselt kaovad Neste tanklates järgmised kampaaniad:
•“Täida ja võida” loosimised
•Kogumiskleepsud ja -märgid
•Ajutised allahindlused teatud kellaaegadel
•Erinevad sooduskoodid ja kupongid
•Mahupõhised allahindlused
Selle asemel pakub Neste püsivalt konkurentsivõimelisi hindu, mis on kõigile klientidele ühesugused ja selgelt nähtavad. “Meie eesmärk on pakkuda klientidele kindlustunnet, et nad saavad alati õiglase hinna, ilma et peaksid muretsema, kas nad jäävad mõnest eripakkumisest ilma,” lisas Pāvulāne.
Mobiilirakenduse uuendused
Koos hinnamuudatustega uuendab Neste ka oma mobiilirakendust, mis muutub lihtsamaks ja kasutajasõbralikumaks. Uuendatud rakendus võimaldab klientidel:
•Näha reaalajas kütusehindade muutusi
•Maksta kütuse eest otse rakendusest, ilma et peaks tanklas kassasse minema
•Saada ülevaate oma tankimisajaloost ja -kuludest
•Leida lähim Neste tankla ja näha seal pakutavaid teenuseid
“Meie uuendatud mobiilirakendus on disainitud nii, et see oleks võimalikult lihtne ja intuitiivne kasutada,” selgitas Neste digitaalarendusjuht Markus Järvinen. “Oleme eemaldanud kõik ebavajalikud funktsioonid ja keskendunud sellele, mida kliendid tegelikult vajavad.”
Klientide reaktsioonid
Esimesed reaktsioonid klientidelt on olnud valdavalt positiivsed. Tartu Ülikooli tarbijakäitumise professor Liina Kask kommenteeris, et Neste otsus on kooskõlas üldise trendiga tarbijapsühholoogias.
“Tänapäeva tarbijad väärtustavad üha enam lihtsust ja läbipaistvust. Nad ei taha tunda, et peavad mängima keerulist mängu, et saada õiglast hinda,” selgitas professor Kask. “Neste strateegia muutus on tark samm, mis võib tuua neile lojaalsemaid kliente pikemas perspektiivis.”
Samas on mõned püsikliendid väljendanud muret, et nad võivad kaotada senised soodustused. Neste on lubanud, et uued baashinnad arvestavad varasemaid soodustusi ja keskmiselt ei peaks kliendid maksma rohkem kui varem.
Mõju turule
Analüütikud ennustavad, et Neste samm võib mõjutada kogu kütuseturgu Baltikumis. “See on julge käik, mis võib sundida ka konkurente oma hinnastrateegiat üle vaatama,” ütles energiaturu analüütik Andres Mets. “Kui tarbijad hakkavad eelistama lihtsamat ja läbipaistvamat hinnastamist, peavad ka teised turuosalised sellega kohanema.”
Circle K ja Olerex, Neste peamised konkurendid Eesti turul, pole veel kommenteerinud, kas nad kaaluvad sarnaseid muudatusi.
Laiem trend tarbijasõbralikkuse suunas
Neste otsus peegeldab laiemat trendi ärimaailmas, kus ettevõtted liiguvad keerukate lojaalsusprogrammide ja kampaaniate juurest lihtsama ja läbipaistvama kliendisuhte poole.
“See on osa suuremast muutusest, mida näeme paljudes sektorites,” selgitas turundusekspert Marju Tamm. “Ettevõtted on hakanud mõistma, et klientide usalduse võitmine läbipaistvuse kaudu võib olla tõhusam kui keerukad soodustusskeemid.”
Euroopa Liidu tarbijakaitsereeglid on samuti liikunud suurema läbipaistvuse nõudmise suunas, eriti seoses hinnakujunduse ja reklaamiga. Hiljuti konsultatsioonile pandud Digital Fairness Act sisaldab sätteid, mis nõuavad ettevõtetelt selgemat hinnakujundust ja vähem “tumedaid mustreid” tarbijatega suhtlemisel.
Kokkuvõte
Neste uus strateegia märgib olulist muutust kütuseettevõtte lähenemises klientidele. Loobudes keerukatest kampaaniatest ja liikudes lihtsama hinnamudeli poole, loodab ettevõte tugevdada klientide usaldust ja lojaalsust.
Muudatused jõustuvad 15. septembril 2025 ja kliendid saavad täpsema info Neste veebilehelt või mobiilirakendusest. Ettevõte on lubanud järgmiste kuude jooksul koguda klientidelt tagasisidet ja vajadusel teha täiendavaid kohandusi oma strateegias.